دولت نیروهای تازه نفس خود را به هرات اعزام کرد

وزارت داخله افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای از اعزام نیروهای تازه‌نفس امنیتی برای مقابله با پیکارجویان طالب در شهر هرات خبر داده است.

 

در خبرنامه منتشر شده از سوی این وزارتخانه آمده است که سترجنرال عبدالرحمن رحمن، معین ارشد امور امنیتی با شماری از نیروهای قطعه ویژه پلیس افغانستان به هرات رسیده است.

اداره محلی هرات نیز در تایید این گفته‌ها افزوده که نیروهای ویژه کافی با تجهیزات و امکانات پیشرفته به شهر هرات رسیده و نگرانی از بابت سرنگونی این شهر وجود ندارد.

این اداره با انتشار اعلامیه‌ای تاکید ورزیده است که نیروهای امنیتی تازه نفس در مناطقی که نیاز به حضور باشد خواهند بود و هرگونه تهدیدی را دفع خواهند کرد.

همزمان با این، در کنار نیروهای امنیتی، دفاعی و اطلاعاتی هزاران نفر از جوانان در شهر هرات نیز در برابر پیکارجویان طالب بسیج شدند.

اداره محلی از کشته و زخمی شدن دستکم ۱۰۰ نفر از اعضای این گروه در نتیجه حملات هوایی در ولسوالی‌های انجیل و گذره خبر داده است اما این گروه تا نزدیکی دروازه‌های مرکز شهر هرات رسیده و نیروهای خیزش مردمی به رهبری محمد اسماعیل خان به شدت در برابر آن‌ها در حال نبرد هستند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانامنیتیپلیسپیکارجویان طالبتازه‌نفسخبرنامه‌ایداخلهسترجنرال عبدالرحمن رحمنشهرقطعه ویژهمعینمقابلهنیروهاهراتوزارت
نظرات (0)
افزودن نظر