دولت افغانستان هفت هزار جریب زمین به عودت کنندگان در کابل اعطا خواهد کرد

دولت افغانستان به تازگی اعلام کرده است که بیش از هفت هزار جریب زمین دولتی را برای خانواده‌های عودت کننده، آوارگان داخلی و خانواده‌های شهدای نیروهای دفاعی کشور اختصاص داده است.

 

به گفته دولت، این کار به منظور تامین حق دسترسی عودت کنندگان و خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به مسکن مطمئن انجام شده است.

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان وظیفه تشخیص زمین مناسب برای مستحقین را از جمله مسوولیت‌های اساسی وزارت شهرسازی و اراضی برشمرده است.

وزارت شهرسازی و اراضی روند ثبت زمین‌های دولتی را از سال گذشته آغاز کرده و تاکنون ۵.۵ میلیون جریب زمین در کشور سرشماری و ثبت شده است.

از این میان، هفت هزار و ۱۸۱ جریب زمین در ولسوالی‌های قره باغ، کلکان، سروبی و پغمان ولایت کابل برای عودت کنندگان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید:

آوارگان داخلیاشرف غنیافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهبیجا شده گانبیجاشده گان داخلیخانواده های بیجا شدهخانواده های شهداخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدرئیس جمهور افغانستانمشکلات عودت کنندگانمهاجرین و عودت کنندگاننیرو های امنیتینیروهای امنیتی افغانوزارت شهرسازیوزارت شهرسازی افغانستانوزارت شهرسازی و اراضیوزارت شهرسازی و اراضی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر