دولت آزادی زندانیان پیکارجویان طالب را متوقف کرد

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که روند آزادی زندانیان پیکارجویان طالب به دلیل عدم رعایت تناسب از سوی این گروه متوقف شده است.

 

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی می‌گوید، براساس توافقنامه صلح میان آمریکا و پیکارجویان طالب ۲۰۰ زندانی دولتی در ازای آزادی یک هزار زندانی این گروه رها می‌شوند.

این در حالی است که این گروه تنها ۱۷۱ نفر را آزاد کرده که از این میان ۱۰۵ نفر نیروی نظامی دولتی هستند و مابقی از غیرنظامیان گزارش شده‌اند.

آقای فیصل در ادامه تاکید ورزید، این روند از سوی دولت تکمیل شده و چنانچه پیکارجویان طالب هم تناسب را رعایت کنند، تبادل زندانیان ادامه خواهد یافت.

شورای امنیت ملی تاکید ورزیده است که در رهایی زندانیان نیروهای دولتی افغانستان پیشرفت از جانب پیکارجویان طالب دیده نشده و مسوولیت تداوم این روند برعهده این گروه است.

بیشتر بخوانید:

آزادی زندانیان طالبانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهپیکارجویان طالبانجاوید فیصلخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدرهایی زندانیان طالبانزندانی طالبانزندانیان طالبانزندانیان طالبان در افغانستانشورای امنیت ملیشورای امنیت ملی افغانستاننیرو های امنیتینیرو های دولتنیروهای امنیتی افغاننیروهای امنیتی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر