دور تازه سفرهای خلیل‌زاد برای صلح افغانستان از ترکیه آغاز شد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان در تازه‌ترین دور سفرهای خود به ترکیه رفته است.

 

در این اعلامیه آمده است که آقای خلیل زاد در تاریخ پنج حمل رهسپار ترکیه شده است و با مقام‌های ترک پیرامون صلح افغانستان گفتگو خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا تاکید شده است که سفرهای جدید آقای خلیل‌زاد و تلاش‌‌های شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای تشویق طرفین مذاکرات بین‌الافغانی برای تسریع در مذاکرات صلح خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان ساخت که آقای خلیل‌زاد تلاش خواهد کرد تا در این دور سفرهای خود طرفین را تشویق به برقراری آتش‌بس و یک صلح پایدار و عادلانه کند.

وزارت خارجه آمریکا در بخشی از گفته‌های خود اذعان کرد، آقای خلیل‌زاد در دیدار با مقام‌های کشورهای ذی‌نفع در روند صلح افغانستان پیرامون چگونگی سهولت بخشی منطقه و کشورهای دیگر در مذاکرات بین‌الافغانی بحث خواهد کرد.

این در حالیست که به زودی نشستی پیرامون صلح افغانستان به رهبری سازمان ملل متحد در استانبول برگزار خواهد شد اما دولت با وجود موافقت برای شرکت در این نشست خواستار تعیین هدف شده است.

بیشتر بخوانید:

آتش‌بساستانبولافغانستانخلیلزاددولتروند صلح افغانستانسازمان ملل متحدصلحصلح افغانستانمذاکرات بین‌الافغانیوزارت خارجه آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر