دستور طالبان به یوناما؛ اطلاعات دقیقی از دستاوردهای این گروه در نشست دوحه ارائه شود

یک مقام طالبان در دیدار با مسوول دفتر یوناما در افغانستان گفته است، طالبان در عرصه‌های امنیتی و اقتصادی به دستاوردهای زیادی رسیده که در نشست دوحه باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مولوی ذاکر، رییس عمومی دفتر معاونت سیاسی طالبان می‌گوید، با استفاده از امنیتی که این گروه برای افغانستان فراهم کرده، مسوولان یوناما توانسته‌اند به نقاط دوردست این کشور سفر کنند.

با این حال، این مقام طالبان گفته است که فعالیت یوناما برای افغانستان نیاز است و به ویژه در امر کمک‌رسانی به نیازمندان و انکشاف افغانستان ضروری است.

او در ادامه از مسوولان یوناما خواست تا در نشست دوحه نماینده ویژه کشورها را برای به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان به عنوان حکومت مشروع تشویق کنند.

این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که براساس گزارش‌ها، با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، صدها نیروی امنیتی پیشین به صورت مرموز کشته شده‌اند و ۹۸ فیصد از مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند.

در عین حال، طالبان در گذشته عامل اصلی ناامنی در مناطق دوردست و مناطقی بود که تحت تسلط خود قرار داده بود و اکنون که ناامنی ایجاد نمی‌کند، امنیت افغانستان را دستاورد خود معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دوحهیوناما
نظرات (0)
افزودن نظر