در نشست دوحه، عملیات امدادرسانی سازمان ملل در افغانستان بازنگری می‌شود

شماری از دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کرده‌اند که در نشست دوحه به بازنگری عملیات امدادی و حیاتی سازمان ملل در افغانستان پرداخته خواهد شد.

به گفته این دیپلمات‌ها، انتظار می‌رود تا در این نشست به موضوع بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان پرداخته شود که با سیاست‌های طالبان این بحران تشدید یافته است.

فرانس ۲۴ نیز به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل گفته است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این نشست به دنبال یافتن راه‌های برای نفوذ بر طالبان خواهد بود و به همین دلیل نمایندگان ویژه ۲۵ کشور در امور افغانستان را گرد هم می‌آورد.

پیش از این نیز سازمان ملل و قدرت‌های غربی اعلام کرده بودند که در نشست دوحه به ریاست دبیرکل سازمان ملل پیرامون به رسمیت شناختن طالبان بحثی نمی‌شود و به گفته وندانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این گزینه بر روی میز قرار ندارد.

این در حالی است که طالبان به عنوان گروهی که از راه جنگ قدرت را در افغانستان به دست گرفته از دو سال پیش آموزش دختران در مکاتب بالاتر از صنف ششم و به تازگی دانشگاه‌ها را ممنوع کرده و از چندین ماه به این سو نیز کار کردن زنان در موسسات مختلف از جمله موسسات امدادی سازمان ملل را ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستاندوحه
نظرات (0)
افزودن نظر