در سه ماه گذشته ۴۰۰ پیکارجوی طالب در هرات کشته و زخمی شدند

فرماندهی پلیس هرات اعلام کرده است که در جریان سه ماه گذشته بالغ بر ۴۰۰ پیکارجوی طالب در عملیات نیروهای امنیتی کشته یا زخمی شدند.

 

غلام سنایی استانکزی، فرمانده پلیس هرات می‌گوید در سه ماه گذشته بیشتر از ۷۰ عملیات علیه پیکارجویان طالبان در ولسوالی‌های این ولایت انجام پذیرفته که در پی آن ۲۶۰ نفر از اعضای این گروه کشته شده‌اند.

آقای استانکزی که در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد افزود، در این عملیات‌ها بیشتر از ۲۰۰ نفر از اعضای پیکارجویان طالب زخمی شده و ۲۴ نفر از آ‌ن‌ها نیز بازداشت شده‌اند.

وی در ادامه ولسوالی‌های مختلف از حمله ادرسکن، زاول، کوه‌زور، کشک کهنه و پشتون زرغون را از مناطق عملیاتی در هرات نام برد.

به گفته آقای استانکزی، شماری از این عملیات‌ها به دستور مستقل پلیس راه‌اندازی شده و برخی نیز از سوی مقام‌های ارشد هدایت داده شده‌اند.

فرمانده پلیس هرات در انتهای گفته‌های خود خاطر نشان ساخت که در سه ماه اخیر ۴۵۰ نفر به اتهام جرایم مختلف جنایی در شهر و ولسوالی‌های هرات بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۴۰۰ پیکارجوی طالبادرسکناوبهپشتون زرغونپیکارجویان طالبانزاولزنده جانعملیات نیروهای امنیتیغلام سنایی استانکزیفرمانده پلیس هرات می‌گویدفرماندهی پلیس هراتکشک کهنهکوه‌زورنشست خبری سخنرانی
نظرات (0)
افزودن نظر