درخواست یوناما از طالبان: اعتمادسازی، آموزش، نظام بانکی پاسخگو

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما با انتشار پیامی در توییتر از دیدار رزا اوتانبایوا، رییس تازه گماشته شده این دفتر با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان خبر داده است.

به گفته این دفتر، خانم اوتانبایوا در این دیدار روی موضوعاتی همچون اعتمادسازی میان طرفین، آموزش و نظام بانکی درست گفت‌وگو کرده است.

در عین حال، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز در صفحه توییتری خود گفته است که در این دیدار وزیر خارجه این گروه به رییس یوناما اطمینان همکاری داده است.

در ادامه، آقای بلخی گفت که امیرخان متقی از خانم اوتانبایوا درخواست کرده تا در چوکات مسوولیت خود حقایق را به جهانیان برساند.

وزیر خارجه طالبان همچنین از رییس یوناما خواسته تا در بخش ایجاد روابط میان افغانستان و جهان سهم بگیرد و اولویت‌ها، شرایط و خواسته‌های دو طرف را درک کند.

این در حالی است که خانم اوتانبایوا به تازگی به عنوان رییس یوناما تعیین شده و اولین دیدار خود را با امیرخان متقی انجام داده است.

آگاهان مسائل سیاسی بر این باورند که ماموریت او تنها زمانی می‌تواند موفق در نظر گرفته شود که طالبان با او همکاری کنند و در نحوه حکومتداری خود تغییرات بیاورند.

بیشتر بخوانید:

ارزیابی کمک‌های سازمان ملل متحدطالبانیوناما
نظرات (0)
افزودن نظر