درخواست کمیسیون حقوق بشر افغانستان برای بازداشت عاملان انفجار دیروز کابل

کمیسیون حقوق بشر افغانستان خواستار انجام تحقیقات پیرامون چگونگی حمله به مرکز آموزشی دانش کوثر در منطقه دشت برچی کابل شده و از دولت خواسته است که عاملین این حمله را محاکمه کند.

 

کمیسیون حقوق بشر اعلام کرده است که در حمله انتحاری روز گذشته در نزدیکی مرکز آموزشی دانش کوثر در غرب کابل، دستکم ۲۵ دانش‌آموز دختر و پسر کشته و ۵۲ دانش‌آموز هم زخمی شدند.

در اعلامیه کمیسیون حقوق بشر افغانستان انجام این حمله انتحاری نقض فاحش انسانیت، قوانین بین‌المللی و بشر دوستانه معرفی شده است.

وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است که فرد انتحار کننده با پای پیاده قصد رفتن به داخل این مرکز آموزشی را داشته که از سوی محافظان شناسایی شده و سپس مواد همراه خود را منفجر ساخته است.

با وجود اینکه دولت افغانستان پیکارجویان طالب را مسوول این انفجار خونین معرفی کرده، این گروه هرگونه دست داشتن در این عملیات انتحاری را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهای جدیدانفجار دیروز کابلانفجار کابلانفجار کابل دیروزپیکارجویان طالبانحمله انتحاریحمله انتحاری دیروز در کابلحمله انتحاری دیروز کابلحمله انتحاری کابلكميسيون حقوق بشرکمیسیون حقوق بشر افغانستانوزارت داخلهوزارت داخله افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر