درخواست کمک‌های اضطراری صحی افغانستان از کشورهای منطقه

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که از تمامی کشورهای منطقه و همسایگان این کشور درخواست شده تا کمک‌های صحی فوری به ویژه اکسیژن برای افغانستان ارسال کنند.

 

در اعلامیه منتشر شده از سوی این وزارتخانه آمده است محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه از سفرا و سرپرستان سفارت‌های کشورهای خارجی در افغانستان خواسته است تا جهت جذب کمک‌های صحی تلاش کنند.

در این نشست به دیپلمات‌های افغان نیز وظیفه داده شده تا با کشورهای میزبان، سازمان‌های بین‌المللی و سفرای خارجی جهت جذب و دریافت کمک تماس بگیرند.

این در حالی است که افغانستان با موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا روبرو است و مقام‌های صحی تاکید کرده‌اند که ذخایر اکسیژن در این کشور در مرز بحران قرار گرفته‌اند.

مقام‌های وزارت صحت عامه می‌گویند، عامل اصلی افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور بی‌توجهی مردم و عدم رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های صحی است.

در همین راستا وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه گفته است اگر مردم به هشدارها توجه نکنند و رعایت نکات بهداشتی را در اولویت قرار ندهند اوضاع از کنترل این وزارتخانه خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

افغانستاناکسیژندیپلمات‌های افغانسازمان‌های بین‌المللیسرپرستان سفارت‌های کشورهای خارجیسفرای خارجیکشورهای منطقهکشورهای میزبان،کمک‌های صحی فوریمحمد حنیف اتمرموج سوم همه‌گیری ویروس کروناهمسایگانوزارت خارجه افغانستانوزیر امور خارجه
نظرات (0)
افزودن نظر