درخواست مجلس نمایندگان از دولت برای ساماندهی بسیج مردمی زیر نام ارتش محلی

مجلس نمایندگان افغانستان پس از اعلام بسیج ساکنان چندین ولایت برای جنگ با پیکارجویان طالب از دولت خواست تا این افراد را به نام ارتش محلی در چارچوب وزارت دفاع مورد حمایت همه جانبه قرار دهد.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان در نشست عمومی امروز مجلس گفت، نیروهای بسیج مردمی برای دفاع از تمامیت ارضی و حفظ ارزش‌های نظام جمهوری و همچنین حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان جنگ‌افزار به دست گرفته‌اند و فعالیت آن‌ها باید قانونی شود.

وی در ادامه افزود، برای ساماندهی هرچه بهتر بسیج مردمی در هر ولایت شماری از اعضای مجلس نمایندگان به ولایت‌های خود رفته و رهبری بسیج مردمی را برعهده گرفته‌اند.

آقای رحمانی در ادامه با اشاره به سرنگون شدن پی در پی ولسوالی‌ها در کشور از نمایندگان خواست تا هرچه زودتر علت و دلایل سرنگونی را به صورت همه‌جانبه مورد ارزیابی قرار داده و نتایج را به هیئت اداری مجلس گزارش دهند.

رییس مجلس در انتها از دولت و پیکارجویان طالب خواست تا برای حفاظت از غیرنظامیان و دارایی‌های آن‌ها تاکید کرد و یادآور شد که هیئت ارزیابی مجلس باید در هماهنگی با نهادهای حکومتی تصمیم‌های جدی برای جلوگیری از سرنگونی بیشتر ولسوالی‌ها بگیرد.

بیشتر بخوانید :

 

نظرات (0)
افزودن نظر