درخواست عفو بین‌الملل از پاکستان برای رسیدگی به چالش‌های پناهجویان افغان

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل با ارسال نامه‌ای بلند به نخست وزیر پاکستان، از او خواست تا به چالش‌های پناهجویان افغان در این کشور رسیدگی شود.

در نامه خانم اگنس کالامارد آمده است که پاکستان قوانین ملی برای حمایت از پناهجویان ندارد و برای تعیین وضعیت پناهندگی نیز روش مشخصی را ثبت نکرده است.

در این نامه همچنین آمده است که افغان‌های پناهجو در پاکستان بدون داشتن اسناد قانونی با چالش مسکن مواجه هستند و نمی‌توانند خانه کرایه کنند.

خانم کالامارد در ادامه افزوده است که افغان‌های پناهجو در پاکستان نمی‌توانند حساب بانکی داشته باشند و یا با نام خود از اقوام خود پول دریافت کنند.

افزون بر این، گفته شده که این افراد به دلیل نداشتن اسناد هویتی نمی‌توانند طبق سیاست‌های پاکستان سیمکارت خریداری کنند و از این رو چالش‌های بسیاری در مقابل آن‌ها قرار دارد.

دبیرکل عفو بین‌الملل همچنین از پاکستان خواسته تا سازوکاری روی دست بگیرد که افغان‌ها برای تمدید ویزای خود نیاز به خروج از مرز نداشته باشند، چرا که این کار به نوعی اخراج محسوب می‌شود.

شایان ذکر است، سازمان عفو بین‌الملل همچنین از پاکستان درخواست کرده تا پناهجویان افغان از حقوقی همچون آزادی بیان و آزادی برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز برخوردار باشند و بدون نگرانی از بازداشت به فعالیت‌های امن خود بپردازند.

بیشتر بخوانید:

پناهجویان افغانعفو بین‌الملل
نظرات (0)
افزودن نظر