درخواست طالبان از کشورهای اسلامی برای رسمیت بخشیدن به این گروه

طالبان اعلام کرده است که به دنبال روابط خوب و تعاملات مثبت با کشورهای اسلامی است و از سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته تا نقش مثبتی در قبال افغانستان داشته باشد.

این گروه به تازگی از تمامی کشورهای اسلامی خواسته تا با افغانستان زیر حاکمیت طالبان تعامل مثبت سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

مسوولان طالبان از کشورهای اسلامی خواسته‌اند تا اولین گام برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید در افغانستان را بردارند.

این در حالی است که به تازگی، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی به مسکو رفته و اعلام شده است که گفتگو پیرامون افغانستان یکی از اهداف این سفر است.

گفتنی است، جامعه جهانی به شدت از قدرت گرفتن دهشت‌افگنی در افغانستان نگران است و آن را از مهم‌ترین اقدامات طالبان در این کشور می‌داند.

افزون بر این، ایجاد حکومت همه‌شمول، جلوگیری از گسترش گروه‌های دهشت‌افگن در افغانسان و بازگشایی مکاتب دخترانه دیگر خواسته‌های جامعه جهانی از طالبان است که تاکنون به هیچ یک از این اقدامات عمل نکرده است.

این خواسته‌ها در حالی مطرح می‌شود که طالبان کابینه خود را همه‌شمول دانسته و اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

طالبانکشورهای اسلامی
نظرات (0)
افزودن نظر