درخواست شهروندان افغانستان برای کاهش هزینه شناسنامه‌های برقی

شماری از ساکنان کابل می‌گویند، هزینه دریافت شناسنامه‌های برقی در مقایسه با دولت پیشین از سوی طالبان افزایش چندبرابری داشته است.

این افراد می‌گویند، در گذشته برای هر شناسنامه برقی مبلغ ۱۰۰ افغانی دریافت می‌شد، اما اکنون برای هر شناسنامه مبلغ ۳۰۰ افغانی دریافت می‌شود.

ساکنان کابل تاکید دارند که طالبان باید هزینه دریافت شناسنامه‌های برقی را در کشور کاهش دهد، چرا که بسیاری از مردم با چالش‌های اقتصادی دست به گریبان هستند و شغل ندارند.

این در حالی است که اداره ملی احصائیه طالبان اعلام کرده است که سه میلیون کارت شناسنامه برقی از سوی یک شرکت خصوصی در کره جنوبی به چاپ رسیده است.

به گفته سخنگوی اداره احصائیه طالبان، نزدیک به ۱.۷ میلیون شناسنامه برقی در حال حاضر از سوی این شرکت به کشور رسیده و باقی شناسنامه‌ها نیز به زودی وارد کشور خواهد شد.

وی در ادامه افزود که طالبان برای اولین بار به ۵۷۱ نفر از ساکنان پامیر ولسوالی واخان در ولایت بدخشان تذکره کاغذی توزیع کرده، چرا که به دلیل نبود اینترنت و شبکه‌های مخابراتی در این منطقه، توزیع شناسنامه برقی ممکن نیست.

گفتنی است، در حال حاضر روزانه بیشتر از ده هزار نفر در کشور شناسنامه برقی دریافت می‌کنند و تاکنون مجموعا ۸.۶ میلیون نفر شناسنامه‌های خود را گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

 

نظرات (0)
افزودن نظر