درخواست روزنامه‌نگاران فرانسه از دولت این کشور برای تخلیه خبرنگاران از افغانستان

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فرانسه از دولت این کشور درخواست کرده تا به روند تخلیه خبرنگاران افغانستان کمک کرده و به آن سرعت ببخشد.

این سازمان در بیانیه خود به تعهدات رییس جمهور فرانسه اشاره کرده و گفته است که پاریس از خبرنگاران افغان همانند دیگر کشورها به درستی حمایت نکرده است.

این اتحادیه یک نشست عمومی را در کنگره لیون برگزار کرده و کنگره نیز امروز پیشنهادی به دولت فرانسه ارسال کرده و از مقامات این کشور خواست تا به تعهدات خود در زمینه تخلیه خبرنگاران افغانستان وفادار بمانند.

این افراد تاکید ورزیده‌اند که وضعیت خبرنگاران افغان بسیار دشوار است و در حالی که این کشور با قحطی روبه‌رو است، خبرنگاران از فعالیت خود محروم مانده‌اند و به صورت مخفیانه خانه‌‌های خود را تعویض می‌کنند.

در بیانیه این سازمان آمده است که تاکنون ۶۴ خبرنگار با حمایت آنان وارد فرانسه شده و ۳۰ نفر دیگر نیز که در این فهرست قرار داشتند به کشورهای آلمان و کانادا رفته‌اند.

این در حالی است که با بازگشت طالبان به افغانستان، بسیاری از خبرنگاران این کشور را ترک کرده و به کشورهای دیگر رفته‌اند و بسیاری در کشورهای دیگر به صورت مخفیانه و غیرقانونی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانتخلیه خبرنگارانروزنامه‌نگاران فرانسه
نظرات (0)
افزودن نظر