درخواست اروپا از طالبان برای لغو محدودیت‌ تازه زنان در افغانستان

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات خود به ممنوعیت کار زنان در دفاتر وابسته به سازمان ملل در افغانستان اعتراض کرده است.

آقای بورل همانند دیگر نهادها،‌ دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در برابر این اقدام طالبان اعتراض کرده و از این گروه خواست تا این تصمیم خود را بدون درنگ لغو کنند.

در اعلامیه منتشر شده از سوی دفتر روابط عامه شورای اتحادیه اروپا که روز گذشته به رسانه‌ها داده شد، آقای بورل به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو این اتحادیه گفت که از این تصمیم طالبان شوکه شده است.

وی افزود، محدودیت‌هایی که از سمت طالبان بر زنان افغانستان اعمال شده باعث گشته تا کمک‌های بشردوستانه به بخش بزرگی از مردم افغانستان آسیب وارد کند.

همزمان، گروهی از آگاهان سازمان ملل، از جمله گزارشگر ویژه حقوق بشر این سازمان در بیانیه روز پنجشنبه خود گفتند که طالبان باید اقدامات در برابر زنان را متوقف کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته است که مشارکت زنان در ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان الزامی است.

این در حالی است که طالبان برخلاف تمامی تعهدات خود در توافقنامه دوحه، زنان را به صورت کامل از تمامی عرصه‌های اجتماعی در افغانستان حذف کرده و هیچ پاسخی به جامعه جهانی در خصوص این اقدامات ضداسلامی خود نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

 

اروپاافغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر