درخواست آمریکا از گوترش: امدادرسانی به افغان‌ها بدون حضور زنان را نپذیرید

مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و از او خواسته تا طرح امدادرسانی به افغان‌ها بدون حضور زنان را نپذیرد.

او از آقای گوترش درخواست کرده تا از زنان افغانستان حمایت همه‌جانبه داشته باشد و طرح کمک‌رسانی به نیازمندان این کشور با مردان بدون حضور زنان را رد کند.

آقای مک کال در این نامه محدودیت‌های اخیر طالبان بر زنان افغانستان را نقض همه‌جانبه حقوق اساسی زنان و شهروندان خوانده است.

او در این نامه نوشته است که فرمان طالبان پیرامون ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی به شمول سازمان ملل در افغانستان به شدت از سوی دولت آمریکا ممنوع است و سازمان ملل باید ضمن مخالفت و رد این طرح، حمایت خود از زنان را به جهانیان نشان بدهد.

او در ادامه اذعان کرد، هیچ رژیمی در جهان زنان را از کار با سازمان ملل منع نکرده و این ممنوعیت حقوق اساسی این قشر را به شدت زیرپا می‌کند و تلاش‌های بشردوستانه در افغانستان را به خطر می‌اندازد.

گفتنی است، آقای مک کال از مخالفان سرسخت دولت بایدن و منتقد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است که به تازگی تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه از وزارت خارجه این کشور راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکازنان
نظرات (0)
افزودن نظر