درآمدهای میلیون دالری اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر

روزنامه دیلی تلگراف در تازه‌ترین گزارش خود از درآمد چند ده میلیون دالری اعضای طالبان در قطر طی ده سال گذشته خبر داده است.

در گزارش این روزنامه آمده است که بعضی از اعضای طالبان در دوحه بین شش تا ده دستگاه ماشین‌آلات سنگین داشتند و در ازای کارکرد هرکدام از این ماشین‌ها در ساخت ورزشگاه‌های فوتبال در قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ ماهیانه تا ده هزار پوند دریافت کرده‌اند.

روزنامه دیلی تلگراف تاکید ورزیده است، طالبانی که در قطر زندگی می‌کنند کمک هزینه‌های زیادی از سوی دولت این کشور دریافت کرده و با توافق آمریکا و سازمان ملل، ماهانه هزاران پوند نیز حقوق دریافت می‌کردند.

در این گزارش آمده است که این پول‌ها به طور نقدی پرداخت می‌شدند و بعدها به حساب بانکی این افراد ریخته شدند، اما ردگیری چگونگی مصرف پول‌ها برای آمریکا و قطر دشوار بوده و این روزنامه مدعی شده که این پول‌ها روی خرید ماشین‌آلات سنگین سرمایه‌گذاری شده است.

در عین حال، یک دیپلمات ارشد پیشین افغانستان در دوحه نیز تایید کرده که دیپلمات‌های سفارت و تیم مذاکره‌کننده و اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر از سوی حکومت این کشور حقوق خوبی دریافت می‌کردند و آن را روی خرید ماشین‌آلات سنگین سرمایه‌گذاری می‌کردند.

این در حالی است که حکومت قطر متهم به نقض حقوق بشر و سوء استفاده از کارگران در جریان ساخت استادیوم‌های ورزشی بوده و همکاری طالبان در این زمینه پرسش‌برانگیز است.

بیشتر بخوانید:

دفتر سیاسی طالبانطالبانقطر
نظرات (0)
افزودن نظر