خیز بلند کرونا در افغانستان؛ قندز و نیمروز در وضعیت سرخ کرونا

شفاخانه کووید-۱۹ ولایت قندز اعلام کرده است که به دلیل رعایت نکردن نکات صحی از سوی مردم، موارد مثبت ابتلا به کرونا در این ولایت افزایش یافته است.

داکتر محمد شفیق صادق، سرطبیب شفاخانه کووید ۱۹ ولایت قندز در گفت‌وگو با رادیو آزادی تاکید وزرید که در جریان یک ماه گذشته ۷۲۷ مورد مثبت کرونا در این ولایت به ثبت رسیده است که نشان‌دهنده رسیدن ولایت به نقطه اوج بیماری است.

در عین حال، مسوولان صحی در ولایت نیمروز نیز از افزایش موارد مثبت کرونا در این ولایت هشدار داده و می‌گویند که به دلیل نبود بودجه ممکن است که فعالیت این شفاخانه متوقف شود.

داکتر علی احمد عظیمی، رییس شفاخانه کووید ۱۹ ولایت نیمروز گفت، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیشتر از یک هزار نفر با علائم کرونا به این شفاخانه مراجعه کرده‌اند که ۱۷۵ مورد مثبت اعلام شده و هفت مورد هم جان خود را از دست داده‌اند.

آقای عظیمی افزود، با سرنگونی دولت پیشین، بانک جهانی به عنوان تمویل کننده اصلی بودجه شفاخانه‌های کووید ۱۹ تمامی قراردادهای خود را لغو و حساب‌ها را مسدود کرد، به همین دلیل کمبود بودجه گریبانگیر تمامی شفاخانه‌ها شده است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که اغلب موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در افغانستان به ثبت رسمی نمی‌رسند و آمار این بیماری در وضعیت وخیمی قرار دارد.

 

افغانستانقندزکرونانیمروز
نظرات (0)
افزودن نظر