خروج افغانستان از عضویت مجمع مشترک ائتلاف جهانی آزادی رسانه‌ها

در بیانیه منتشر شده از سوی مجمع مشترک ائتلاف جهانی آزادی رسانه‌ها آمده است که کانادا و هلند به عنوان روسای این مجمع، افغانستان را از عضویت در این مجمع خارج کردند.

در بیانیه منتشر شده آمده است که برای این ائتلاف به وضوح مشخص شده که وضعیت آزادی رسانه‌ها در افغانستان با تعهدات جهانی تطابق ندارد و یکی از نگرانی‌های عمده جامعه جهانی محسوب می‌شود.

روسای این ائتلاف تاکید ورزیده‌اند که تصمیم حذف نام افغانستان از عضویت این مجمع پس از مشورت با تمامی اعضا و مطابق با الزامات اولیه ائتلاف گرفته شده است.

در بخشی از بیانیه آمده است که تمامی کشورهای عضو ائتلاف آزادی رسانه‌ها متعهد به احترام و پایبندی به تعهدات جهانی در قبال رسانه‌ها هستند و در صورت عدم انجام تعهدات خود، مسوول پنداشته خواهند شد.

با این وجود، مجمع ائتلاف مشترک آزادی رسانه‌ها خاطرنشان ساخته که به نظارت خود بر وضعیت آزادی رسانه‌ها در افغانستان ادامه خواهد داد و بر اصول مندرج در تعهدات جهانی آزادی رسانه‌های پافشاری خواهد کرد.

این در حالی است که پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، محدودیت‌های سنگینی از سوی این گروه بر خبرنگاران و رسانه‌ها اعمال شده است و بسیاری از خبرنگاران دست به خودسانسوری از بیم تهدیدات طالبان زده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آزادی رسانه‌هاافغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر