خروج آمریکا از افغانستان؛ هفته آینده کمیته نظارت جلسه استماع را برگزار می‌کند

جیمز کامر، رییس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته اعلام کرد، جلسه استماع این کمیته پیرامون خروج فاجعه‌بار آمریکا از افغانستان هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گفته آقای کامر، در این جلسه بازرسان وزارت دفاع و خارجه، اداره کمک‌های بین‌المللی و اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان پیرامون خروج این کشور شهادت خواهند داد.

او در بیانیه خود تاکید ورزید که تصمیم رییس جمهور بایدن برای خروج از افغانستان منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی، جا ماندن میلیاردها دالر تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکایی در دستان طالبان و بی‌ثباتی منطقه شده است.

براساس این بیانیه، ۲۱ عضو کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس آمریکا در جلسه روز گذشته رای مثبت خود برای برگزاری جلسه استماعیه را اعلام کرده‌اند.

به باور رییس کمیته نظارت مجلس آمریکا، دولت بایدن نه تنها به توجیهات خود پیرامون خروج فاجعه‌بار از افغانستان و ایجاد چالش در امنیت ملی دست بر نمی‌دارد، بلکه مقامات ارشد این کشور نیز فعالانه از نظارت مجلس و تحقیقات آن جلوگیری می‌کنند.

این در حالی است که پس از خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان، دولت اشرف غنی در کمتر از یک ماه سرنگون شد و با فرار او از کشور، طالبان بعد از ۲۰ سال با احکام تاریک و افراطی خود قدرت را در افغانستان به دست گرفتند.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر