خبرنگاران افغان؛ به اطلاعات در زمان مورد نیاز دسترسی نیست

شماری از خبرنگاران افغان می‌گویند، سرکردگان و مسوولان طالبان در زمان مورد نیاز اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهند.

شماری از این خبرنگاران می‌گویند، به دلیل آنکه به اطلاعات در زمان مورد نیاز و به صورت فوری دسترسی وجود ندارد، چالش‌های بسیاری در مقابل آن‌ها قرار دارد.

وی در ادامه افزود، زمانی که با سخنگویان طالبان تماس می‌گیرند، این افراد در ابتدا پاسخی نمی‌دهند و زمانی که پاسخ بدهند اطلاعات را به صورت درست در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهند.

خبرنگاران تاکید دارند و از مسوولان طالبان می‌خواهند تا در سریع‌ترین زمان اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار بدهند تا خبرنگاران بتوانند اطلاع‌رسانی درستی انجام بدهند.

همزمان، مسوولان اتحادیه خبرنگاران نیز می‌گویند، عدم ارائه درست و سریع اطلاعات چالش‌های بسیاری را در مقابل راه خبرنگاران قرر داده است.

مسرور لطفی، مسوول اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان می‌گوید، اگر در این قسمت توجه جدی صورت نگیرد برای آن‌ها چالش‌های زیادی ایجاد می‌شود.

با این حال، وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان مدعی شده که به اطلاع‌رسانی به موقع به خبرنگاران متعهد است و اگر سخنگویان طالبان جواب ندادند، خبرنگاران می‌توانند به این وزارتخانه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر