حنفی طالبان را مسوول محافظت از اقلیت‌ها در افغانستان دانست

عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان گفت، تامین امنیت اقلیت‌ها از وظایف این گروه است.

آقای حنفی امروز با ریچارد بنت دیدار کرده و گفت، خبرهای مرتبط با نقض حقوق بشر در شبکه‌های اینترنتی شایعات فیسبوکی است و گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌تواند به ولایت‌های مختلف برای بازدید سفر کند.

آقای حنفی در ادامه به آقای بنت اطمینان داد که این گروه تمام قدرت خود را برای تامین امنیت مراسم‌های مربوط به اقلیت‌ها در کشور به کار خواهد گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که در سراسر افغانستان امنیت تامین شده است و طالبان خود را مسوول حفاظت از جان، مال و آبروی همه شهروندان این کشور بدون هرگونه تبعیض می‌داند.

معاون ریاست‌الورزای طالبان ادامه داد، این گروه به تمامی میثاق‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی مشروط به اینکه با ارزش‌های اسلامی مغایر نباشند پایبند خواهد بود.

او همچنین تصریح کرد که تمامی مردم افغانستان در برگزاری مراسم‌های خود آزاد هستند و طالبان خود را مامور تامین امنیت آن‌ها، به ویژه زنان می‌داند.

این در حالی است که آقای بنت در دومین سفر خود به کابل و پس از تمدید ماموریت برای افغانستان با امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان نیز دیدار کرده بود.

بیشتر بخوانید:

افغانستانحنفیرییس‌الوزرایطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر