حملات هوایی در ولایت‌های غربی جان زنان و کودکان افغان را می‌گیرد

شماری از ساکنان و اعضای شوراهای ولایتی در ولایت‌های حوزه غربی نسبت به افزایش تلفات پیکارجویان طالب ابراز نگرانی کرده و تاکید ورزیده‌اند که در این حملات زنان و کودکان نیز کشته می‌شوند.

 

عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس در گفت‌وگو با تلویزیون چکاد گفته است، در کمتر از دو هفته، ۱۴ غیرنظامی که در میان آنان زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند در حملات هوایی ولسوالی بالامرغاب کشته شده‌اند.

از طرف دیگر، خیر محمد نورزی، عضو شورای ولایتی فراه نیز در تایید این گفته‌ها افزود، در تازه‌ترین حملات هوایی در این ولایت، شب گذشته پنج کارمند گمرک به همراه یک بازرگان جان خود را از دست دادند.

شایان ذکر است، دفتر منطقه‌ای کمیسیون مستقل حقوق بشر در هرات نسبت به وارد شدن تلفات به غیرنظامیان به ویژه در حملات هوایی ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف کشته شدن بیگناهان شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر فوریافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرهای جدیدافغانستان خبرونهتلفات غیر نظامیانتلفات غیر نظامیان افغانتلفات غیر نظامیان در افغانستانتلویزیون چکادجنایت طالب در افغانستانجنگ طالب در افغانستانجنگ طالب وداعش در افغانستانحملات هوایی آمریکاحملات هوایی افغانستانحملات هوایی امریکا در افغانستانحملات هوایی در افغانستانحمله هوایی در افغانستانحوزه غرب افغانستانخیرمحمد نورزهیرئیس شورای ولایتی بادغیسزنان و کودکانزنان و کودکان قربانیزنان و کودکان قربانیانشورای ولایتی فراهطالب در افغانستانطالب ها در افغانستانظلم طالب در افغانستانغیر نظامیانكميسيون مستقل حقوق بشركميسيون مستقل حقوق بشر افغانستانکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستانولسوالی بالامرغاب
نظرات (0)
افزودن نظر