حقانی در جوزجان؛ طالبان مانع از تجزیه افغانستان شدند

حقانی، وزیر داخله طالبان در سفری به ولایت جوزجان مدعی شد که دشمنان قصد داشتند تا این کشور را تجزیه کنند، اما طالبان از این کار مانع شدند.

وی گفت، دشمنان افغانستان قصد داشتند تا تحت نام‌های مختلف این کشور را تجزیه کنند و در میان اقوام تفرقه فراهم سازند، اما این دسیسه خنثی شده و به زودی کاملا خنثی می‌شود.

او در ادامه افزود، دشمنان می‌خواستند تا افغانستان را درگیر نوعی فتنه کنند که شمال، جنوب، غرب و شرق به جزیره‌های مختلف تقسیم شود، اما این کشور دارای ملتی مسلمان و وطن دوست است.

وزیر داخله طالبان مدعی شد که تمامی حلقات مغرض و بد از کشور خارج شده‌اند و اکنون زمان اعتمادسازی، افزایش محبت و خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان است.

آقای حقانی با اشاره به دولت پیشین گفت، آن‌ها سوء تفاهم‌های زیادی ایجاد کرده‌اند و اکنون طالبان تمامی سوء تفاهم‌ها را از بین می‌برد.

همچنین او در بخشی از اظهارات خود به فرمان عفو عمومی اشاره کرده و گفته است که این گروه به عفو عمومی پایبند است و با ایجاد اعتماد، شمولیت نیز ایجاد می‌شود.

سخنان رهبر شبکه حقانی در حالی بیان می‌شود که ده‌ها هزار افغان در جریان ۲۰ سال گذشته به دلیل حملات انتحاری شبکه حقانی جان‌های خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر