جایزه طلای تولیدات جهانی نمایشگاه هند به افغانستان رسید

سفارت افغانستان در هند با انتشار اعلامیه‌ای گفته است، تولیدات افغانستان در میان تولیدات هند و ده‌ها کشور دیگر در نمایشگاه سالانه تجارتی هند توانسته جایزه طلا را به دست بیاورد.

سفارت افغانستان در دهلی نو در اعلامیه خود تاکید ورزیده است که در این نمایشگاه تولیدات افغانستان در کنار تولیدات ایالت‌های هند و ۱۷ کشور جهان به معرض نمایش درآمده بود و جزو بهترین‌ها و بهترین کیفیت‌ها شناخته شدند.

در این اعلامیه آمده است که نمایشگاه امسال برای اولین بار پس از همه‌گیری کرونا برگزار شده و «هند کوچک» نامگذاری شده بود که البته با استقبال میلیونی از هند و کشورهای دیگر مواجه شد.

به گفته مسوولان سفارت افغانستان در دهلی نو، در نمایشگاه امسال زمینه نمایش تولیدات افغانستان به شمول قالین، صنایع دستی، میوه تازه، سنگ‌های قیمتی، شیرینی‌های افغانی، میوه خشک و دیگر اقلام تولیدی این کشور فراهم شده بود.

ارزیابی‌های انجام شده توسط مسوولان نمایشگاه هند کوچک نشان داده که تولیدات افغانستان در این نمایشگاه مقام اول را به دست آورده است.

در عین حال، فرید ماموندزی، سفیر افغانستان در هند که از سوی دولت اشرف غنی تعیین شده بود می‌گوید، تولیدات افغانی کیفیت بسیار خوبی داشتند و توجه شرکت‌کنندگان را به خود جلب کردند.

او در انتهای اعلامیه سفارت از تلاش‌های دولت هند برای سهولت‌سازی در زمینه نمایش تولیدات افغانی در این نمایشگاه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

 

افغانستاننمایشگاه هندهند
نظرات (0)
افزودن نظر