توقف کار بانوان، بسیاری از خانواده‌ها را با چالش مواجه ساخته است

شماری از کارمندان نهادهای غیردولتی و آموزگاران در افغانستان نسبت به تعلیق کار بانوان در کشور ابراز نگرانی کرده و تاکید ورزیده‌اند که این اقدام طالبان بسیاری از خانواده‌ها را با چالش‌های اقتصادی مواجه ساخته است.

این زنان از طالبان می‌خواهند تا تصمیم خود پیرامون توقف کار و تعلیق تحصیل زنان و دختران در افغانستان را ارزیابی کرده و مورد بازبینی قرار دهند.

شماری از زنان می‌گویند که از سال‌ها به این سو در حال کار در بخش‌های مختلف بوده‌ و تنها نان‌آور خانواده خود هستند، اما اکنون با این تصمیم طالبان چالش‌های بسیاری در مقابل آن‌ها قرار گرفته است.

همزمان، فعالان حقوق زن نیز می‌گویند که طالبان باید زمینه کار را برای بانوان فراهم کند و زنان دوشادوش مردان در پیشبرد امور کشور نقش داشته باشند.

آگاهان مسائل اقتصادی نیز بر این باور هستند که ممنوعیت کار کردن زنان می‌تواند سطح فقر را در جامعه افغانستان افزایش دهد و جزو نگران‌کننده‌ترین اقداماتی است که طالبان در یک سال گذشته انجام داده‌اند.

این در حالی است که وزارت اقتصاد طالبان طی یک نامه رسمی به تمامی نهادهای غیردولتی داخلی و خارجی دستور داده است که از فعالیت زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی جلوگیری کنند، در غیر اینصورت جواز فعالیت آن‌ها لغو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبانوانکار بانوان
نظرات (0)
افزودن نظر