تهران سفیر جدید تعیین کرد؛ کاظمی قمی ریاست سفارت ایران را برعهده گرفت

سفارت ایران اعلام کرده است، حسن کاظمی قمی به عنوان سفیر جدید ایران در کابل تعیین شده و به زودی فعالیت خود را در سفارت آغاز خواهد کرد.

به گفته عباس بدری فر، رایزن سفارت ایران در کابل، آقای کاظمی قمی به عنوان سفیر جدید تعیین شده و پس از اتمام مراحل اداری لازم وارد افغانستان خواهد شد.

آگاهان مسائل سیاسی در واکنش به این اقدام تهران می‌گویند، تعیین آقای قمی به عنوان سفیر ایران در کابل می‌تواند در بهبود روابط میان دو کشور تاثیر مثبت داشته باشد.

به گفته جاوید سنگدل، آگاه روابط بین‌الملل، ایران در تلاش است از مهره‌هایی استفاده کند کند که با افغانستان آشنایی دارند و از طریق دوستی و سیاست‌ها و راهبردهای مفید در قبال افغانستان به بهبود روابط دو کشور کمک کنند.

در عین حال، جاوید معارج، دیپلمات پیشین افغانستان نیز می‌گوید که بهبود روابط میان دو کشور می‌تواند در رفع چالش‌های پناهجویان افغان در ایران و عرصه اقتصاد و بازرگانی نقش بسزایی داشته باشد.

همزمان، سخنگوی طالبان نیز از تعیین سفیر جدید ایران استقبال کرده و گفته است، کشورها حق دارند نمایندگان خود را تغییر دهند و تعیین آقای کاظمی قمی به عنوان سفیر جدید ایران می‌تواند در بهبود روابط دو کشور نقش داشته باشد.

این در حالی است که پیشتر فایل صوتی منتسب به بهادر امینیان، سفیر پیشین ایران در افغانستان افشا شده بود که در آن طالبان را مایه شرمساری خوانده و این گروه را با مغولان برابر دانسته بود.

بیشتر بخوانید:

سفارت ایرانکاظمی قمی
نظرات (0)
افزودن نظر