تمدید ماموریت صندوق جمعیت سازمان ملل در افغانستان؛ آمریکا استقبال کرد

نماینده ویژه آمریکا در سازمان ملل از تمدید ماموریت صندوق جمعیت این سازمان در افغانستان استقبال کرده است.

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در کنار استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، هلند، نیوزیلند و انگلستان از تمدید فعالیت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برای افغانستان حمایت می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده که آمریکا از تمدید ماموریت استقبال می‌کند تا سازمان ملل بتواند کمک‌های خود را برای رفع نیازهای بشردوستانه و اساسی افغان‌ها ادامه بدهد.

در بیانیه این اداره به محدودیت‌های تحمیل شده از سوی طالبان بر تحصیل، کار و دیگر عرصه‌های اجتماعی دختران و زنان افغان نیز اشاره شده است.

در این بیانیه تاکید شده که تصمیمات اخیر طالبان در محدودسازی بیشتر زنان و محروم کردن از حقوق اساسی و اولیه این قشر باعث شده تا روند کمک‌رسانی به مردم در این زمستان سرد با سختی همراه شود.

نماینده ویژه آمریکا در سازمان ملل در ادامه حمایت این کشور از کارکنان امدادی زن در افغانستان را گوشزد کرده و گفت، زنان باید بتوانند دسترسی کامل، امن و بدون مانع به آسیب‌پذیرترین افراد جامعه از جمله دختران و زنان محروم داشته باشند.

این در حالی است که طالبان با صدور مکتوب‌های مختلف حق دسترسی به آموزش‌های عالی و کار را از زنان افغانستان به صورت کامل گرفته و آن‌ها را در خانه‌های خود زندانی کردند.

بیشتر بخوانید:

آمریکاافغانستانسازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر