تمایل زنان هراتی به یادگیری فنون حرفه‌ای زیر سایه طالبان

با وجود اعمال محدودیت‌های روزافزون برای زنان و دختران از سوی طالبان در افغانستان، بیشتر از ۵۰۰ نفر از دختران و زنان هراتی برای ساخت آینده‌ای بهتر به یادگیری حرفه و فن روی آورده‌اند.

این زنان و دختران تلاش می‌کنند تا در زمینه قالین‌بافی، خیاطی، گلدوزی، کمک‌های اولیه بهداشتی و دگیر آموزش‌های فنی مهارت به دست بیاروند.

به گفته این بانوان، خانه‌نشینی آن‌ها را ناامید ساخته و با این دوره‌های آموزشی می‌کوشند که مهارتی فرا بگیرند و به خانواده خود کمک کنند.

در این زمینه، بسیاری از شرکت‌کنندگان می‌گویند، در این دوره‌ها سهولت‌هایی برای زنان فراهم شده و آنان تلاش می‌کنند که تامین نیازهای خانواده و جامعه خود سهم جدی بگیرند.

گفتنی است، بسیاری از زنان و دخترانی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند سواد و دانش خوبی دارند و به گفته آن‌ها، راه‌اندازی این دوره‌ها امید را در دل آن‌ها تازه کرده است.

شایان ذکر است، این دوره به صورت شش ماهه و برای ۵۰۰ نفر از دختران توسط یک موسسه آمریکایی به نام مرسی کورپس در هرات راه‌اندازی شده است و این موسسه متعهد شده که در زمینه فراهم‌سازی زمینه کار پس از اتمام دوره با بخش خصوصی همکاری کند.

این در حالی است که بحران اقتصادی یک سال گذشته، بسیاری از زنان و دختران را از کارهایشان بیکار و خانه‌نشین کرده و چالش‌های اقتصادی بسیاری متوجه آنان شده است.

بیشتر بخوانید:

زنان هراتیطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر