تماس تصویری مهم پمپئو و رهبران افغانستان در خصوص مکان برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مکالمه تصویری با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی پیرامون گام‌های بعدی در روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.

 

در این مکالمه که شماری از وزرا نیز حضور داشتند، آقای پمپئو پیرامون آزادی زندانیان، مکان برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی و دیگر اقدامات مرتبط با رییس جمهور بحث کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید ورزیده است که کشورش به دنبال صلح و برقراری دموکراسی در افغانستان است و تلاش می‌کند که در چارچوب روابط دراز مدت اهداف جمهوری را در افغانستان برقرار کند.

وی رسیدن به صلح را هدف اصلی کابل و واشنگتن نامیده و بر لزوم ایجاد تیمی مشترک یا مجزا برای فراهم شدن زمینه اجرای نقشه راه صلح حکومت تاکید کرد.

این تماس در حال انجام شده است که رییس جدید شورای عالی مصالحه ملی چند روز پیش وعده داده بود که مذاکرات بین‌الافغانی تا دو روز دیگر برقرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اشرف غنیاشرف غنی و عبداللهبین الافغانیپمپئوخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدرئیس جمهور افغانستانروند صلح افغانستانروند صلح افغانستان با طالبانروند صلح در افغانستانشورای عالی مصالحهصلح افغانستانصلح افغانستان با طالبانعبدالله عبداللهمایک پمپئومذاکرات بین الافغانیمذاکره بین الافغانینشست بین الافغانیوزیر امور خارجهوزیر امور خارجه آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر