تلاش اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان برای گردش چرخ اقتصادی در کشور

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان اعلام کرده است که به منظور رشد اقتصادی و پیشرفت دسترسی به بازارهای جهانی، نشستی را با هماهنگی اداره همکاری‌های توسعه‌ای آلمان برگزار کرده است.

 

جان آقا نوید، سخنگوی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفته است، در این نشست پیرامون چگونگی دسترسی بازرگانان افغان به بازارهای جهانی مباحثی ردوبدل شده است.

در عین حال، سمیر رسا سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز گفته است که در گذشته برای انجام امور بازرگانی اتکای زیادی به پاکستان وجود داشت.

او در ادامه تصریح کرد، اکنون که دستاوردهای بسیاری در زمینه‌های اقتصادی به دست آمده است و افغانستان می‌تواند از طریق مرز هوایی با ۵۰ کشور دنیا امور بازرگانی داشته باشد.

آقای رسا در بخشی از گفته‌های خود افزود، تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن بازارهای مناسب در اوکراین، قطر، بحرین، عمان و آذربایجان انجام شده است.

 

بیشتر بخوانید:

آذربایجاناتاق تجارتاتاق تجارت افغانستاناتاق تجارت بین المللی افغانستاناتاق تجارت و صنایعاتاق تجارت و صنایع افغانستاناتاق تجارت و صنایع زنان افغانستانافغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهاوکراینبحرینبهترین سرمایه گذاری در افغانستانسرمایه گذاریسرمایه گذاری در افغانستانعمانقطرمسیر تورخمموانع سرمایه گذاری در افغانستان pdf
نظرات (0)
افزودن نظر