تفاهمنامه آغاز به کار پروژه تاپی سرانجام امضا شد

وزارت معادن و پترولیم افغانستان اعلام کرده است تفاهمنامه استملاک زمین برای پروژه تاپی امروز بین این وزارتخانه، وزارت شهرسازی و شرکت قراردادی که مجری این طرح است به امضا رسید.

 

هارون چخانسوری، سرپرست وزارت معادن در مراسم امضای این تفاهمنامه خاطر نشان ساخت که عملیات لوله‌گذاری برای این پروژه از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

وی همچنین خبر داد که بانک انکشاف آسیایی ۱.۱۷ میلیارد دالر برای این پروژه کمک کرده است که سهم افغانستان بدون بازپرداخت است، اما هند و پاکستان این کمک را به صورت قرضه دریافت خواهند کرد.

آقای چخانسوری اذعان کرد که با امضای این تفاهمنامه روند استملاک زمین برای پروژه یاد شده آغاز شده و به سرعت نیز به اتمام خواهد رسید.

سرپرست وزارت معادن افغانستان اطمینان داد که در راستای انجام این پروژه هیچ چالش امنیتی، اجتماعی و مالی وجود ندارد و چالش‌های امنیتی برای آغاز کار نیز تا حدودی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید:

استملاک زمینافغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرونهبانک انکشاف آسیابانک انکشاف آسیایپروژه تاپیپروژه تاپی در افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزهارون چخانسوریوزارت معادن و پترولیم
نظرات (0)
افزودن نظر