تسلا از اولین ربات انسان‌نمای واقعی خود رونمایی کرد

شرکت تسلا روز گذشته نمونه پیش تولید شده ربات انسان نمای خود را به نمایش گذاشت و گفت که این ربات در طراحی نهایی کمتر از ۲۰ هزار دالر قیمت خواهد داشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیکس ایکس گفت، ربات انسان‌نمای این شرکت در طراحی اولیه آماده است و توانایی حرکت کردن بدون کمک را دارد.

آقای ماسک گفت، در این ربات از نرم افزار هوش مصنوعی تسلا که در موترهای این شرکت استفاده می‌شود بهره برده شده و به حسگرهایی مجهز است که به رانندگی موترهای بدون سرنشین کمک می‌کنند.

وی در ادامه اعتراف کرد که در کنفرانس AI Day 2021، این ربات آماده نبوده و یک فرد با لباس رباتی وارد صحنه شده است، اما این نمونه کاملا واقعی است.

ثروتمندترین مرد جهان خاطر نشان ساخت که ربات انسان‌نمای اپتیموس کارکردهای مختلفی دارد و قرار است برای تولید انبوه تا میلیون‌ها واحد تکمیل شود.

براساس اظهارات مطرح شده در این کنفرانس، این ربات می‌تواند به خوبی تعادل خود را حفظ کند و در نهایت توان حمل محموله‌ای تا ۹ کیلوگرام را دارد و از ابزارهای مختلف استفاده خواهد کرد.

گفتنی است، در این ربات انسان‌نما یک باتری ۲.۳ کیلوگرامی قرار دارد، از پردازنده اختصاصی بهره می‌برد و به وای فای و مودم LTE مجهز شده است.

بیشتر بخوانید:

تسلادختران تیم رباتیک افغانستانربات
نظرات (0)
افزودن نظر