تداوم محدودیت‌های طالبانی؛ آرایشگاه‌های زنانه تا یک ماه دیگر مسدود می‌شوند

با تداوم محدودیت‌های شدید طالبان علیه زنان افغانستان، این گروه به تازگی دستور داده که فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در افغانستان ممنوع خواهد بود.

یک منبع خبری از اتاق پیش‌وران و دکانداران افغانستان گفت، مکتوبی از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با فرمان رهبر مخفی این گروه صادر شده که فعالیت آرایشگاه‌های زنان در کشور ممنوع خواهد بود.

به گفته این منبع که نامی از او برده نشده، بنا به فرمان رهبر طالبان، از چهار اسد آرایشگاه‌های زنانه حق فعالیت در سراسر افغانستان را ندارند.

این منبع گفته است که در حال حاضر ۱۲ هزار آرایشگاه زنان در سراسر کشور فعالیت دارند و حدود ۵۰ هزار آرایشگر زن در این سالون‌ها مصروف کار هستند.

معصومه رحیمی، نماینده صنف آرایشگران زن در هرات نیز تایید کرده و گفته است، طالبان به صورت شفاهی به او دستور داده‌اند که از تاریخ سه اسد دیگر فعالیت آرایشگاه‌های زنان در این ولایت مجاز نیست.

در ولایت بغلان نیز نماینده صنف آرایشگران زن گفت، طالبان در روزهای عید قربان به آن‌ها دستور داده‌اند که تا یک ماه دیگر آرایشگاه‌های زنان باید تعطیل شوند.

لازم به ذکر است که سخنگوی طالبان تاکنون نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده، اما سخنگوی وزارت امر به معروف طالبان گفته است که تا یک ماه دیگر فعالیت آرایشگاه‌های زنانه ممنوع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آرایشگاه‌افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر