تاکید چین بر خروج منظم و سازماندهی شده نیروهای خارجی از افغانستان

وزیر امور خارجه چین در تازه‌ترین اظهارات خود نسبت به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی ابراز خرسندی کرده و از حمایت کامل کشورش از روند صلح افغانستان اطمینان داد.

 

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفته‌های خود خاطرنشان ساخت که نیروهای خارجی باید مسوولانه و سازماندهی شده از افغانستان خارج شوند.

وی تامین صلح در افغانستان را به نفع تمامی کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل عنوان کرده و آن را وظیفه‌ای حساس برای دو هیئت مذاکره کننده دانست.

آقای یی تاکید ورزید که پکن انتظار دارد طرفین مذاکره کننده صلح افغانستان منافع ملی را در اولویت قرار داده و هرچه سریع‌تر راه‌حل موثری برای رفع چالش‌های مردم بیابند.

این در حالی است که مذاکرات تاریخی صلح افغانستان پس از دو دهه نبرد خونین در قطر جریان دارد و در عین حال، روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهای جدیداهمیت صلح در افغانستانپروسه صلح در افغانستانحضور نیرو های خارجی در افغانستانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخروج نیروهای خارجی از افغانستانروند صلح در افغانستانصلح در افغانستانمذاکرات بین الافغانینیروهای خارجی افغانستاننیروهای خارجی در افغانستانوانگ ییوزیر امور خارجه چین
نظرات (0)
افزودن نظر