تاکید نهادهای حامی خبرنگاران بر لزوم لغو محدودیت‌های طالبان بر رسانه‌ها

شماری از نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان به حذف نام این کشور از فهرست کشورهای عضو ائتلاف جهانی آزادی رسانه‌ها واکنش نشان دادند.

این مراکز نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و تاکید دارند که طالبان باید محدودیت‌ها بر رسانه‌های افغانستان را بردارند.

مرکز خبرنگاران افغانستان نگرانی این ائتلاف در خصوص آزادی رسانه‌ها در افغانستان را به جا خوانده و گفته است که پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، خشونت علیه خبرنگاران و محدودیت‌ها بر رسانه‌ها به شدت افزایش یافته است.

در خبرنامه منتشر شده از سوی این نهاد آمده است که در جریان یک سال گذشته، حداقل ۲۴۵ رویداد خشونت‌بار علیه خبرنگارارن و کارمندان رسانه‌ها به ثبت رسیده که شامل بازداشت، خشونت فیزیکی، تهدید و حتی قتل بوده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان در خبرنامه خود از طالبان خواسته تا به تعهدات خود مبنی بر اجرای قانون رسانه‌های همگانی و قوانین مقرر در نظام جمهوری پیشین افغانستان عمل کند و به آزادی رسانه‌ها احترام بگذارد.

این در حالی است که ائتلاف جهانی آزادی رسانه‌ها امروز با انتشار اعلامیه‌ای گفت، به درخواست کانادا و هلند، روسای این ائتلاف و مشورت با تمامی اعضا و آگاهان، نام افغانستان از فهرست کشورهای عضو در آزادی رسانه‌ها حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

حامی خبرنگارانخبرنگارانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر