تاکید سازمان ملل به تحقیقات میدانی پیرامون کشتار اسرای جنگی در پنجشیر

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید ورزیده است که طالبان باید تحقیقات میدانی پیرامون کشتارهای پنجشیر انجام دهند.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد از طالبان خواسته تا مطابق با معیارهای بین‌المللی پیرامون کشتار اسرای جنگی و غیرنظامیان در پنجشیر تحقیقات کنند.

آقای بنت در توییتر خود نوشت، مقامات وزارت دفاع طالبان گفته‌اند که پیرامون کشتار صحرایی در پنجشیر تحقیقات می‌کنند، اما این تحفبفات باید مطابق با معیارهای بین‌المللی انجام شود.

گفته‌های آقای بنت با انتقاد صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی پنجشیر همراه شده و نسبت به این موضوع ابراز تردید کرده است.

آقای احمدی در توییتر خود نوشته است که طالبان هیچگاه خود را گناهکار معرفی نمی‌کنند و نمی‌توان انتظار تحقیقات معیاری و شفاف را داشت.

پیش از این، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت نیز از سازمان‌های بین‌المللی خواسته بود تا اقداماتی انجام دهند که از جنایت‌های طالبان جلوگیری شود.

پس از اظهارات آقای مسعود، جبهه مقاومت پنجشیر از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا تیم‌های خود را برای بازرسی و کشف حقیقت به بغلان، پنجشیر و تخار اعزام کنند.

بیشتر بخوانید:

اسرای جنگیپنجشیرحقوق بشرسازمان ملل متحد
نظرات (0)
افزودن نظر