تاکید دوباره ترامپ برای خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود در میان خبرنگاران تاکید ورزیده است که تمامی نیروهای نظامی این کشور را از افغانستان خارج خواهد کرد.

 

هرچند آقای ترامپ در گفته‌های خود تاریخ دقیقی را برای خروج نظامی از افغانستان مشخص نکرده، اما اذعان کرده است که این روند با سرعتی مناسب انجام خواهد شد.

وی همچنین هشدار داده است که اگر نیاز به بازگشت دوباره آمریکا به افغانستان باشد، نیروهای نظامی به صف جنگ ملحق خواهند شد و دیگر نقش پلیس را ایفا نخواهند کرد.

در عین حال، روزنامه نیویورک تایمز از قول یک منبع آگاه گزارش داده که دونالد ترامپ تلاش دارد تا وعده‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ خود را برای انتخابات 2020 جامه عمل بپوشاند.

شایان ذکر است، خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان از مهم‌ترین نکات موجود در توافقنامه صلح با پیکارجویان طالب در شهر دوحه است.

بیشتر بخوانید:

ترامپتوافق‌نامه صلحتوافقنامه صلح آمریکا با طالبانتوافقنامه صلح افغانستانتوافقنامه صلح امریکا و طالبانتوافقنامه صلح با طالبانتوافقنامه صلح طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخروج نیروهای نظامی آمریکادونالد ترامپرئیس جمهور آمریکانیرو های نظامینیرو های نظامی آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر