تاجیکستان: افغانستان امروز، تهدید جدی امنیتی برای منطقه است

جانی بیک حکمت، نماینده دائمی تاجیکستان در سازمان ملل متحد در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، وضعیت جاری در افغانستان تهدید بزرگی برای منطقه است.

او که روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد تاکید ورزید که دهشت‌افگنی، بنیادگرایی، قاچاق مواد مخدر و تهدیدات مشترک مرزی از افغانستان سرچشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد، برای جلوگیری از این تهدیدات و تقویت همکاری و همانگی منطقه‌ای، این کشور قصد دارد تا در مرز با افغانستان یک کمربند امنیتی ایجاد کند.

افزون بر این، بختیار ابراگیموف، نماینده دائمی ازبکستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز گفت، افغانستان به صلح بلند مدت نیاز دارد که می‌تواند نقش مهمی در اتصال آسیای مرکزی و جنوبی داشته باشد.

آقای ابراگیموف تاکید ورزید که کشورش آمادگی همکاری با کشورهای منطقه برای مشارکت افغانستان در فرایند‌های اقتصادی منطقه، گسترش کمک‌های بشردوستانه به افغان‌ها و پیشبرد پروژه‌های مهم اجتماعی و زیربنایی را دارد.

این در حالی است که طالبان هرگونه نگرانی از تهدیدات امنیتی از سمت افغانستان بر دیگر کشورهای منطقه را بی‌اساس دانسته و می‌گویند، افغانستان دیگر برای هیچ کشوری تهدید نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

افغانستانتاجیکستان
نظرات (0)
افزودن نظر