بریتانیا کمک‌رسانی بشردوستانه به مردم افغانستان را ادامه خواهد داد

شماری از اعضای مجلس بریتانیا اعلام کرده‌اند که ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و باید بریتانیا کمک‌های خود را به این کشور ادامه بدهد.

نمایندگان مجلس اروپا نسبت به بحران اقتصادی جاری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که کاهش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در زمان جاری درست نیست.

در این راستا، دن جارویس، عضو مجلس بریتانیا از وزارت خارجه این کشور خواسته است که کمک‌های این کشور به افغانستان ادامه پیدا کند.

آقای جارویس هشدار داده است که اختلال در کمک‌ها وضعیت وخیمی را به وجود آورده، چرا که این کشور با بحران وحشتناکی مواجه است و در صورت توقف کمک‌ها، مردم نیازمند از بین خواهند رفت.

همزمان، وزیر دولت در امور توسعه بین‌المللی بریتانیا نیز گفت، ۴۷ فیصد از نهادهای مددرسان در افغانستان فعالیت‌های خود را به دلیل ممنوعیت کار زنان در افغانستان متوقف کرده یا کاهش داده‌اند.

از طرفی، آگاهان مسائل اقتصادی گفته‌اند، با ممنوعیت کار زنان در موسسات غیردولتی، مشاغلی زیادی از بین رفته و درآمد شهروندان افغانستان کاهش یافته که باعث ایجاد رکود اقتصادی بسیار بزرگی شده است.

این در حالی است که طالبان طی یک ماه گذشته کار کردن زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی را ممنوع اعلام کرده و سخنگوی این گروه گفته است که زنان باید راه دیگری برای امرار معاش بیابند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبریتانیا
نظرات (0)
افزودن نظر