بریتانیا دست داشتن غرب در وخامت اقتصاد افغانستان را نادرست خواند

کاردار سفارت بریتانیا در افغانستان هرگونه ادعا مبنی بر تاثیر منفی تحریم‌های مالی افغانستان بر اقتصاد این کشور را رد کرد.

هگر شورتر تاکید ورزید که تحریم‌های مالی ارتباطی با وخامت اوضاع اقتصادی افغانستان ندارد و طالبان باید به جای روایت‌های گمراه‌کننده به فکر رسیدگی به چالش‌ها باشند.

وی در ادامه ادعای کشورهای دیگر را که چالش‌های افغانستان را بر گردن تحریم‌ها می‌اندازند تکذیب کرده و اذعان کرد که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، تحریمی بر این کشور وضع نشده است.

کاردار سفارت بریتانیا تاکید ورزید که تحریم‌های سازمان ملل افراد و نهادهای طالبان را هدف قرار داده است و ارتباطی با افغانستان ندارد.

آقای شورتر تصریح کرد که این تحریم‌ها دارایی‌های مشخصی را به صورت هدفمند قرار می‌دهد و شامل ممنوعیت سفر افراد و تحریم‌های تسلیحاتی در افغانستان است.

او در بخشی از اظهارات خود به دارایی‌های مسدود شده افغانستان اشاره کرده و گفت، بازگرداندن این دارایی‌ها مشروط به اراده بانک مرکزی افغانستان در عملکرد مستقل از لحاظ سیاسی است و این نهاد باید مطابق با کارشیوه‌های نظارتی عمل کند.

این در حالی است که نماینده روسیه روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که کشورهای غربی طوری برخورد می‌کنند که چالش‌های افغانستان با آن‌ها ارتباطی ندارد.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبریتانیاغرب
نظرات (0)
افزودن نظر