برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی افغانستان با حضور شاه محمد محرابی

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده است که یک نشست دو روزه در سطح عالی برگزار خواهد کرد و در این نشست، شاه محمد محرابی، یکی از چهار عضو صندوق امانی افغانستان در سوییس نیز حضور خواهد داشت.

به گفته مسوولان بانک مرکزی که در کنترل طالبان قرار دارد، در این نشست به چالش‌های بانکی در افغانستان پرداخته می‌شود و مسئله ذخایر منجمد شده ارزی افغانستان نیز به بحث گرفته خواهد شد.

در عین حال، آگاهان اقتصادی می‌گویند، با توجه به اینکه در این نشست آقای محرابی، عضو صندوق امانی افغانستان در سوییس شرکت دارد، می‌توان انتظار یک تدبیر برای مدیریت بحران مالی در کشور را داشت.

سید مسعود، آگاه اقتصادی می‌گوید، برگزاری این نشست می‌تواند نیمه به رسمیت شناخته شدن و توانمندتر کردن طالبان در افغانستان باشد، چرا که آقای محرابی لابی‌گری‌های زیادی برای آمریکا انجام داده و حضور او به معنای رابطه غیرمستقیم میان آمریکا و طالبان است.

همزمان، لعل زازی، دیگر آگاه امور اقتصادی برگزاری چنین نشستی را بی‌فایده دانسته و می‌گوید، تا رمانی که سپرده‌های افغانستان به بانک مرکزی طالبان تحویل داده نشود، ارزش افغانی و وضعیت اقتصادی در ضرر خواهند بود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که به تازگی اولین نشست میان اعضای صندوق امانی افغانستان در سوییس برگزار شده است.

بیشتر بخوانید:

بانک مرکزی افغانستانصندوق امانی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر