برگزاری ششمین جشنواره زعفران هرات همزمان با افزایش 10 درصدی در برداشت

ششمین جشنواره گل زعفران در ولایت هرات در حالی جشن گرفته شد که بشیر احمد رشیدی، رییس اتحادیه ملی زعفران‌کاران افغانستان از افزایش 10 درصدی در برداشت زعفران در سال جاری خبر می‌دهد.

 

به گفته آقای رشیدی، زعفران افغانستان در کشورهای هند، عربستان، اسپانیا، فرانسه و آلمان به نام و نشان دست یافته است و از نظر اقتصادی برای رشد کشور بسیار سودآور بوده است.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرده و گفت، با وجود اینکه گسترش این ویروس چالش‌های فراوانی به وجود آورده، اما زعفران‌کاران دستاورد خوبی به دست آورده‌اند.

سید وحید قتالی، والی هرات نیز در پاسخ به درخواست‌ها مبنی بر همکاری دولت در امر فروش و بازاریابی گفت، برنامه‌های متعددی از سوی دولت از جمله ساخت انستیتوت زعفران برای بازاریابی در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که زعفران افغانستان یکی از مرغوب‌ترین‌ها در دنیا است و برای سه سال متوالی جایزه بهترین زعفران را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه زعفراناتحادیه زعفران کاران هراتجشنواره زعفرانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر هراتخبر هرات تازهسید وحید قتالیسید وحید قتالی والی هراتگل زعفرانهرات خبر تازه افغانستانهرات خبر تازه امروز
نظرات (0)
افزودن نظر