برنامه‌ریزی والیان مرزی افغانستان و ترکمنستان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی

اداره محلی ولایت هرات اعلام کرده است والیان مرزی افغانستان و ترکمنستان در امر توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور گفتگو کرده‌اند.

 

این موضوع در نشست مجازی والیان ولایت‌های مرزی افغانستان و ترکمنستان مطرح شده است و طرفین روی تقویت همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی‌ در مناطق هم مرز صحبت کردند.

در نشست مجازی میان مقام‌های دو کشور مسوولان سفارت افغانستان در عشق‌آباد و همچنین مسوولان نمایندگی‌های وزارت خارجه در ولایت‌های مرزی نیز شرکت داشتند.

والی هرات در گفته‌های خود به فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و بازرگانی و جاذبه‌های گردشگری موجود در هرات اشاره کرده و از پیشرفت‌های قابل توجه در هماهنگی‌های فنی پروژه تاپی خبر داده است.

سید وحید قتالی در میان گفته‌های خود از ساخت زیربناهای بازرگانی، ترانزیتی و اقتصادی گفته و اذعان کرد که با ایجاد سردخانه‌های مختلف می‌توان افزایش صادرات را انتظار داشت.

والی هرات در انتهای گفته‌های خود از مقام‌های ترکمنستان خواست تا در بخش صادرات و واردات و تقویت امور ترانزیتی به ویژه در مناطق مرزی توازن برقرار کنند.

بیشتر بخوانید:

اداره محلی ولایت هراتبازرگانیبرنامه‌ریزی والیان مرزی افغانستانپاکستانترکمنستانعشق‌آبادگفتگومسوولان سفارت افغانستاننشست مجازی والیان ولایت‌های مرزی افغانستان و ترکمنستانهمکاری‌های اقتصادیوالیان مرزی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر