بحران فقر در افغانستان؛ کودکان وادار به کارهای شاقه شده‌اند

اتحادیه ملی کارگران افغانستان می‌گوید، به دلیل چالش‌های اقتصادی بسیار در این کشور، شمار زیادی از کودکان وادار به انجام کارهای شاقه شده‌ند.

افزون بر نگرانی نسبت به وضعیت بحرانی اقتصادی در افغانستان، بسیاری از مردم از بیکاری در این کشور شکایت دارند.

شماری از کودکان می‌گویند، اقتصاد به شدت ضعیف شده و کار نیست و در عین حال، طالبان دستفروشان را فراری می‌دهند و اجازه فعالیت در کنار خیابان را به آن‌ها نمی‌دهند.

همزمان، اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به سیگار نیز گفته است که از زمان بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، ۵۰ فیصد از مردم این کشور کارهای خود را از دست داده‌اند.

رییس اتحادیه کارگران افغانستان تاکید ورزید، افغانستان عضو سازمان بین‌المللی کار است و هر دولتی که در این کشور قدرت را به دست می‌گیرد، نیاز است تا کنوانسیون‌های بین‌المللی را اجرا کند.

معروف قادری خاطرنشان ساخت، در اثر فقر، خانواده‌های افغان کودکان خود را برای کارهای شاقه به بیرون از خانه می‌فرستند که برای آینده آن‌ها بسیار زیان‌آور و غیرقابل جبران است.

این در حالی است که به گفته دفتر اوچا در افغانستان، بیشتر از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند که شش میلیون نفر از این افراد در چند قدمی قحطی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانشاقهفقرکودکان
نظرات (0)
افزودن نظر