بحران بشری در افغانستان؛ صلیب سرخ به شدت نگران است

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در تازه‌ترین گزارش خود نسبت به وخامت وضعیت بشردوستانه در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

در گزارش تازه این کمیسیون آمده است که در اثر خشکسالی‌های پی در پی، افزایش نیازهای بشردوستانه در بخش‌های مختلف و محدودیت‌های طالبان، بحران برحال در افغانستان به شدت افزایش یافته است.

یافته‌های جدید این فدراسیون نشان می‌دهد که از میان ۸۰ میلیون دالر پول درخواستی برای کمک‌رسانی، تنها کمتر از ۵۰ فیصد این مبلغ جمع‌آوری شده است.

در این گزارش تاکید شده که دو سوم جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

در عین حال، آگاهان مسائل اقتصادی نیز بر این باور هستند که اگر اقدامات بنیادی برای برطرف شدن این معضل انجام نشود، احتمال می‌رود که وضعیت در این کشور بدتر شود.

محبوب‌الله محمدی، آگاه مسائل اقتصادی می‌گوید، در دو سال گذشته که طالبان قدرت را در دست گرفته‌اند، کمک‌های بشردوستانه اگرچه مردم این کشور را نجات داده، اما روی اقتصاد تاکنون تاثیرگذار نبوده است.

همزمان، مردم کابل نیز می‌گویند، با تحولات سیاسی دو سال اخیر در این کشور، چالش‌های اقتصادی افزایش یافته و بسیاری از نیازمندان نیز تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند.

طالبان نیز وضعیت وخیم موجود را پذیرفته و می‌گویند، چالش‌های اقتصادی زیادی گریبان‌گیر مردم شده و قطع کمک‌های جهانی، منجمد شدن دارایی مردم افغانستان و خشکسالی‌های پی در پی وضعیت وخیم را بدتر کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانصلیب سرخ
نظرات (0)
افزودن نظر