بحران اقتصادی افغانستان و رکود فعالیت رستوران ها

شماری از مسئولان رستوران های هرات میگویند پس از روی کار آمدن طالبان در کشور و تحولات سیاسی اقتصادی اخیر مشتریان انان به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. صاحبان این رستوران  ها با بیان وضع موجود عامل اصلی این کمبود مشتری را خروج مردم از کشور و اقتصاد ضعیف مردم عنوان می کنند.

با این حال اما  مسئولان رستوران ها هرات خبر از عدم محدودیت برای حضور خانواده ها در این اماکن داده میگویند در اوایل دلهره های زیادی برای حضور خانواده ها در رستوران ها وجود داشت اما اکنون این مسئله بر طرف شده و خانواده ها می توانند آزادانه به این اماکن حضور پیدا کنند

در همین حال شهروندان هرات میگویند طی یک سال گذشته قیمت غذا در رستوران ها روند صعودی داشته و در مقابل غذایی که رستورانها سرو می کنند مردم مجبورند قیمت گزافی بپردازند که با وضع اقتصادی حاکم این مسئله باعث شده تا بسیاری ها از آمدن به رستوران ها صرف نظر کنند.

پس از روی کار آمدن طالبان محدودیت های زیادی بر رستوران ها و اماکن عمومی وضع گردید از جمله عدم پخش موسیقی در این فضاها، و حضور بانوان با خانواده هایشان ، این همه در حالیست که طی ماه های اخیر بدون برداشتن محدودیت ها به صورت رسمی، مردم هرات با خانواده هایشان به اماکنی مانند رستوران ها و پارک ها تردد می کنند.

نظرات (0)
افزودن نظر