انگشت اتهام آمریکا به سمت پاکستان

وزارت دفاع آمریکا به تازگی اعلام کرده است که پاکستان همچنان از گروه پیکارجویان طالب که در افغانستان دست به خشونت می‌زند حمایت می‌کند.

 

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گزارش سه ماهه‌ای که در نتیجه همکاری اداره انکشاف ایالات متحده و وزارت خارجه تهیه شده را تفسیر کرده و گفته است که پاکستان حمایت دوامداری از این گروه دارد.

آقای اسپر تاکید ورزیده است که علاوه بر پیکارجویان طالب، اسلام‌ آباد از گروه‌های پاکستانی همانند شبکه حقانی نیز کماکان حمایت می‌کند.

در این گزارش به صراحت آمده است که این کشور به دنبال قدرت گرفتن پیکارجویان طالب است تا در مذاکرات بین‌الافغانی امتیازات خوبی به اسلام آباد برسد.

وزارت دفاع مدعی شده است که پاکستان برخلاف اظهارات خود عمل کرده و پیکارجویان طالب را به نشستن روی میز مذاکره ترغیب کرده، اما فشاری برای قطع روابط از گروه‌های دهشت‌افگن وارد نکرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر تازهافغانستان خبر جدیدبیانیه وزارت دفاع آمریکابین الافغانیپاکستانپیکارجویان طالبانحمایت پاکستان از تروریستحمایت پاکستان از طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدصلح بین الافغانیگفتگوهای بین الافغانیمارک اسپرمذاکرات بین الافغانینشست بین الافغانیوزارت دفاع آمریکاوزیر دفاع آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر