انتقاد زنان از موضع سازمان ملل در برابر طالبان؛ تکان‌دهنده است

ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان در ادامه انتقادات از موضع سازمان ملل در قبال ممنوعیت کار زنان و ناتوانی این سازمان در برابر طالبان گفتند که موضع این سازمان در برابر این اقدامات «تکان‌دهنده» است.

ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان در اعلامیه مطبوعاتی خود نوشته است که عملکرد جامعه جهانی و سازمان ملل باعث شده تا طالبان با جرات و اعتماد به نفس بیشتری حملات خود را علیه زنان و دختران در افغانستان ادامه بدهند.

این زنان می‌گویند، به دلیل ناتوانی جامعه جهانی و تسلیم شدن در برابر فشارهای این گروه، طالبان به این باور رسیده که از حسابدهی و مجازات معاف شده و جهان جز پیروی از آن‌ها کاری نمی‌تواند بکند.

زنان معترض همچنین می‌گویند، تمکین سازمان ملل به بهانه توزیع کمک‌های بشردوستانه تکان‌دهنده است و تعهد این سازمان به ارزش‌های حقوق بشری و مشارکت معنادار زنان را زیر سوال می‌برد.

اعضای این جنبش در ادامه سازمان ملل را به پذیرفتن آپارتاید جنسیتی در افغانستان متهم ساخته و می‌گویند، موضع قاطعی از جامعه بین‌الملل به ویژه زنان در برابر طالبان و توهین‌های این گروه به کرامت انسانی زنان این کشور گرفته نمی‌شود.

این در حالی است که سازمان ملل پیشتر گفته بود با ممنوعیت کار زنان در دفاتر این سازمان در افغانستان، مجبور به ترک این کشور خواهد شد، اما اکنون اعلام کرده که بدون حضور زنان کار خود را ادامه می‌دهد و تسلیم طالبان شد.

بیشتر بخوانید:

سازمان مللطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر